شاید باورتون نشه ولی عطرها هم مانند پوشاک دارای قوانی خاص می باشند ،مثلا عطرهای فصل سرد  از قوانين حاكم بر فصل های سال تبعيت مي كنند.

 عوامل متعددی مانند سردی و گرمی  و یا حتی رطوبت هوا می تواند در میزان ماندگاری و پخش بوی عطر تاثیر گذار باشند.

حتی اینکه شما در چه نقطه ای از جهان پهناور از عطر استفاده می کنید بسیار مهم و تاثیر گذار است.

 به طور مثال عطري كه در مناطق گرم و خشك رایحه ای تند و غليظ دارند در مناطق کوهستانی و سرد ،ملايم مي شود و از قدرت پخش آن به صورت محسوسی کاسته مي شود .

چه عواملی باعث وقوع  این اتفاق می شود ؟

هر عطر به همراه ترکیبات مختلف خود از يك حلال به عنوان ماده روان كننده استفاده مي كند پايه بسياري از حلال ها الكل است . مولكول هاي الكل در شرايط آب و هوايي سرد اصولا پایدار تر بوده و از ثبات بيشتري برخوردارمی باشند..

انسان در شرایط مختلف آب و هوایی دوست دارد آنچه الان وجود دارد عکس آن را داشته باشد یعنی در سرما طالب گرما است و بالعکس در هوای گرم انسان گرايش به سردی دارد.

به همین دلیل است که عطرهاي به اصطلاح دریایی در ماههای گرم مشتري بيشتري دارند .  عطر های که دارای رایحه های گرم هستند ،  طرفداراني بسيار در فصل سرد دارند با توجه به شروع فصل سرما بهتر است از عطرهايي دارای اسانس های  گرم همانند عطرهايي با اسانس ادويه هاي شرقي ، وانيل ، شكلات و نظاير آن استفاده كنيم .

عطرهايي كه دارای این مواد هستند به نوعی احساس راحتی و امنیت و دلگرمي را در خود شما و اطرافیان شما بوجود می آورند.
پس اگر به دنبال انتخاب يك عطر خوب زمستاني هستيد بهتر است از رايحه‌هاي گرم و ملايم و يا گرم و شيرين و یا گرم و تلخ استفاده کنید.

دلیل تغییر عطر در فصل های مختلف:

در فصل های سرد برای  غلبه کردن بر  حالت کرختی و سستی افراد، انتخاب رایحه ای گرم و تند سبب ایجاد روحیه و اعتماد به نفس شده و قوایی تازه به وجود انسان می بخشد.

از خصوصیات عطرهای گرم این است که دارای  طبیعت گرمی است و این موضوع  باعث ایجاد حرارت در بدن می شود.
به دلیل تبخیر کمتری که در هوای سرد اتفاق می افتد اگر عطر شما رایحه ای گرم داشته باشد باعث می شود بویی ملایم از آن به مشام برسد.
 از مزایای عطر  گرم این است که بویی که از عطر شما در فضا پخش می شود ماندگاری بیشتری نسبت به تابستان خواهد داشت.

رایحه مناسب فصل سرما


پس برای فصل های سرد سال عطرهای سرد و خنک خود را کنار بگذارید  و عطرهای با رایحه گرم را جایگزین نمایید.

ساختار رایحه مناسب برای فصل پاییز رایحه های نعناع هندی، خس خس، چوب صندل، عنبر، شکلات، گلسنگ و… است.

عطر مناسب فصل سرد ساختارهای وانیل، میوه های تابستانی، دارچین، عنبر و ادویه جات می تواند عطرهای بسیار دل انگیزی برای شما باشد.

 پیشنهاد بسیار خوب برای فصل سرما  عطرهای تلخ می باشد.