تعریف عطر :
عطر(به انگلیسی Aroma)ماده‌ای خوش بو است که برای خوشبوسازی بدن یا محیط از آن استفاده می‌شود.
موادتشکیل دهنده عطر :
عطر از مواد طبیعی یا از ترکیب اسانس‌ها، تثبیت کننده‌ها و حلال‌ها و ترکیبات معطر تشکیل می شود. مواد اولیه تولید عطر از طریق استخراج از منابع گیاهی، حیوانی یا از روش‌های تولید مصنوعی مواد شیمیایی تهیه می‌گردند.
تاریخچه عطر:
عطرها در گذشته بسیار دوراز کشور مصر وارد بازار تجارت شدند . گواه این مساله، اشیایی است در مقبره امپراطوران پیشین، که هنوز بوی گل حنا را در خود نگه داشته‌اند. در قرآن کریم نیز از مواد معطر مانند مشک و گل سنبل (hycinth) یاد شده است.

در افسانه یونان، آفرودیت اولین زنی بود که از مواد معطر استفاده می‌کرد.در انتھای قرن 19 صنعت شیمی به کار عطرسازی روی آورد . عطرسازی با سنتز آلدئیدھای خوش‌بو شروع شد. و منجر به ساخت عطر معروف شانل شماره 5( 5.chanel) در سال 1921 شد که بوی گل می‌داد. امروزه عطرسازان صدھا اجزای معطر سنتزی و ھمچنین مواد معطر طبیعی را در اختیار دارند.
عطر وشخصیت:
عطر هر کس، نشان دهنده شخصیت اوست. حتما برای شما هم پیش آمده که از کنار کسی رد شوید و یا وارد اتاقی شوید و رایحه خوش یک عطر شما را مجذوب کند. افرادی که عطر خوش بو استفاده میکنند ناخوداگاه درنظر دیگران جذاب‌تر به نظر می‌رسند. اما عطر خوش بو چه عطری است؟هزاران عطر زنانه و مردانه با رایحه‌های مختلف در بازار وجود دارد. رایحه در انواع پرفیوم، ادکلن، ادوپرفیوم و ادو تویلت به چند دسته کلی شامل

ا-شیرین 2-تلخ 3-خنک 4- گرم 5-تند 6-میوه 7-گل 8- طبیعت تقسیم می‌شود . شما با توجه به سلیقه خود و حتی در نظر گرفتن فصل و آب و هوایی که درآن زندگی می‌کنید، می‌توانید عطر مورد نظر خود را انتخاب کنید.

محل های اسپری عطر :


نقاط کلیدی رو پوست بدن وجود دارد، که اگر عطر زنانه یا مردانه خود را مستقیم به آن نواحی اسپری کنید، بوی عطر بسیار موثرتر خواهد بود . این نقاط روی سینه، گردن و داخل مچ دست هستند. پوست هر کس دارای ویژگی‌های هورمونی و شیمیایی مخصوص خود است که بر رایحه نهایی عطر تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. این کار اجازه می‌دهد تا عطر با رایحه طبیعی بدن شما تلفیق شود و رایحه نهایی عطر را بسازد. پس سعی کنید عطر را بر روی پوست خود به جای لباستان اسپری کنید.
نت های عطر:
هر عطر دارای سه نت است:

1-نت اولیه یا پایه

2-نت میانی

3- نت پایانی

برای مثال یک عطر ممکن است رایحه‌ای بر پایه میوه‌ داشته باشد . نت آغازی آن شامل گیاه پاتچولی، سیب سبز، نارنج، لیمو، فلفل صورتی و گل بنفشه باشد. عطر دیگری ممکن است ساختار رایحه آن گل، طبیعت و شیرین باشد.قطعا بهترین عطر برای شما عطری است که از نت‌های مورد علاقه شما ساخته شده باشد. بعضی از افراد علاقه خاصی به یک برند دارند و معمولا عطر و ادکلن خود را فقط از آن برند انتخاب می‌کنند . اما اگر شما دوست دارید برندهای مختلف را امتحان کنید می‌توانید با مراجعه به سایت اکسیژن پایان (https://oxygen-payan.ir/)عطر برندهای معروفی چون لالیک، کرید اونتوس ، بلک افغان ، بولگاری، مری می ، کوکو مادمازل، جورجیو آرمانی و ده‌ها برند دیگر را سفارش دهید. ضمنا این شرکت عامل انحصاری شرکت پایان فرانسه می باشد .شما می توانید با اطمینان کامل نسبت به خرید عطرهای مورد علاقه خود اقدام نمایید.